
İş kurmak için gereken para, birçok girişimci için bir numaralı zorluktur. Fikrinizi bir kağıt parçasına yazdıktan sonra insanların size para yağdıracağı şehir efsanesine inanmayın. Gerçekte, girişiminizi ilerletmede keşfedebileceğiniz daha verimli birçok yaklaşım vardır.
Tabi ki tüm bunların da artıları ve eksileri vardır. Örneğin, her hangi bir dış kaynaklı yatırımla, sahipliğin ve kontrolün bir kısmını kaybedersiniz ve başlangıçla birlikte büyüme eğriniz daha uzun ve canlı olur.
Buna rağmen, girişimcilerin genellikle bir ya da iki kaynağa bağlı kaldıklarını ve çoğunlukla işlerinin zarara uğradığını görüyorum. Aşağıda, önem sırasına göre sıralanmış, size zaman ve enerji kazandıracak kaynaklar listesini 'temel kurallarıyla' birlikte göreceksiniz.
1. Başlangıç: Eğer varsa, girişiminiz için birikimlerinizden sağlanan öz-finansman tercih edilen bir nakit kaynağıdır. Bunun avantajı, diğer alternatifleri arama ve hazırlama için zaman ve çaba olmamasıdır. Kendinize borçlanmazsınız ve şirketinizin kontrolünden vazgeçmek zorunda kalmazsınız. Sadece yeni şirketiniz verim sağlamadan bugünkü işinizi bırakmayın.
2. Arkadaşlar ve Aile: Başlangıçtan sonra, girişimin ilk basamakları için aile ve arkadaşlar en sık kullanılan finansman kaynaklarıdır. gerçek bir değer biçme, gerçek bir ürün ya da gerçek müşterilerden önce bu yaklaşımı kullanın. Temel kural olarak, bu atılması gereken ilk adımdır, zira dış kaynaklı yatırımcılar bu ilk iki kaynağı işin içinde görmeden, finansman sağlamayı düşünmezler.
3. Küçük İşletme Bağışları: Bu kaynak genelde dikkate alınmaz ama Obama hükümeti alternatif enerji ve teknolojiye ön ayak olduğu için bu kaynak günümüzde odak alınmalıdır. Bu hızlı bir çözüm değildir ancak hükümet ve diğer finansman temsilcilikleri faiz ödemesi ya da sahiplik istemezler. Bu kaynaklar yerel işletme geliştirme temsilciliklerini kapsar. Kazanmak için bu işin peşini bırakmamalısınız.
4. Kredi veya Kredi Limiti: Eğer şirketiniz sadece geçici ya da az miktarda nakde ihtiyaç duyuyorsa banka kredilerini denemelisiniz. Çoğu insan borç kaynaklardan faydalanmak istemez çünkü girişimin hüsranla sonuçlanması korkusuyla borç yükünün altına girmek istemezler. Ancak siz kendi şirketinize kredi için yeterince güvenmiyorsanız, başka kim güvenebilir ki?
5. Girişim Kuluçkaları: Girişim kuluçkaları genç şirketleri yetiştirmek için özkaynak sağlayan; ayakta kalmalarına ve başlangıç sürecini atlatmalarına yardım eden şirket, üniversite ya da diğer kuruluşlardır. Bu kaynaklar, ofis ortamı, danışmanlık ve hatta nakit yatırımını içerir.
6. Melek Yatırımcılar: 25.000$ ila 250.000$ arası nakde ihitiyacınız varsa, bir sonraki adımınız yerel ağlardan faydalanmaktır. Şayet 'yüksek ağ' bireylerini tanımıyorsanız, danışmanınızdan sizin adınıza bulmasını talep ediniz. Burada ağ oluşturma anahtardır. Sizin işinizi anlayan ve siizn tutkularınızı paylaşan bir melek bulmalısınız.
7. Risk Sermayesi: Temel kural olarak, bu yöntemi ilk basamaklarda kullanmayın ve 1 milyon dolardan fazlasına ihtiyacınız olmadığı sürece denemeyin. Risk sermayesi firmasından alınan yatırım genellikle pahalıdır. Eğer risk sermayesine giderseniz, hızlı bir onarım beklemeyin, araştırmak için en az 6 ay harcamaya ve hesabı kapatmaya hazır olun.
8. Özkaynak ve Bartering Hizmetleri: Teknik anlamda bartering para yerine malların ya da hizmetlerin takas edilmesidir, ücretsiz ofis ortamı karşılığında iş sahibinin mal sorumlusu olmayı kabul etmesi örneğinde olduğu gibi. Hizmetler için öz kaynak değişimi yasal konsey, muhasebeciler, mühendisler ve hatta satış görevlileri ile görüşme gerektirir.
9. Lehtar şirketle ortak olma: Daha yerleşik bir şirket sizin malınızı kendi için tamamlayıcı olarak görebilir ve gelir akışınızı geliştirdiğinizde geri ödemek üzere finansmanı artırmak isteyebilir. Belgelendirmeyi ve 'beyaz yaftalamayı' unutmayın.
10. Üst müşterilerden birine taahhüt etmek: Malınıza ilk olarak ulaşmak isteyen ve gelimin maliyetini geliştirmeye istekli bir müşteri bulun. Bunun müşteriye faydası, malın isteklerini karşılaması için yeterli kontrole sahip olmasıdır.
Bütün finansman kararları kısa dönem ve uzun dönem maliyetleri, sahiplik, kontrol, zaman ve çaba arasında bir denge temsil etmektedir. Finansman stratejiniz her iş planının anahtarıdır, bu sebeple tüm alternatifleri değerlendirmeyi unutmayın.
No comments:
Post a Comment