
- Maliyet paylaşması ve ölçek ekonomileri. İşbirliğinin bilinen bir türü, şirketlerin maliyetin azalacağını ve özgün katkılarının tehlikeye girmeyeceğini düşündükleri yerde birlikte çalışmalarıdır. Örneğin, çoğu araç gereç üreticisi maliyeti azaltmak için bilinen bileşenleri kullanır ama son üründe sonuna dek yarışır.
- İkisinin en iyisi yeni bir pazar yaratır. Rakibiniz güçlü olabilir (belki satışlarda) ve sizin de bununla örtüşen farklı bir gücünüz vardır( teknoloji diyelim). Stratejik bir birleşme üçüncü bir güç olur, bu her ikiizin de aynı zaman içinde ve aynı maliyetle tek başınıza başaramayacağınız bir güçtür.
- İlk satışlardan sonra müşterinin teşvikiyle ilgili satışlar. Eğer müşterileriniz her ikinizin ürünlerinden de faydalanacaksa, rakibinizin ürününüde kendi kutunuza alabilirsiniz ya da tam tersi. Buna müşteriyi daha fazla ürün alma konusunda teşvik etmek denir. Her iki taraf da karı paylaşır.
- Yeni ya da büyük hacim için birleşmek. Rakibinizin sizin ürününüzü tamamlayacak benzer bir ürünü varsa, hem onun hem de sizin birleşmeyi ya da yeni bir ürünü önereceği bir anlaşma düzenlemelisiniz. "İşbirliği" yapmanın bir diğer yolu da ortak bir düşmanınızı adres alacak büyük bir hacim oluşturmaktır.
- Ciroyu iki katına çıkarmak. "Rakibiniz" doğrudan sizin pazarınızla yarışmıyorsa ikinizin de müşteri kaybetmeyeceği bir iş teklif edebilirsiniz. Bağlı pazarlama sektördeki bir başkasıyla ortaklık kurmanın en etkili (ve en kolay) yolu olabilir. Bu durum internette link değiş tokuuyla başlar.
- Olası yatırımcı. Güvenilirliğinizi ve değerinizi kanıtladıktan sonra stratejik bir ortaklık diğer iş ilişkileri için yönlendirici olabilir. İhtiyacınız olan bütçeye sahip ve bildikleri bir iş sektörüne yatırım yapmaya hazır olabilirler. Ayrıca bu rakip ana çıkış stratejisi alternatifi de olabilir.
İçgüdüsel olarak bir rakibin tehtidlerinden kendinizi korumak, uzak tutmak istemeniz normaldir.Ancak bazı durumlarda, bir rakibin pozitif açılarını düşünmek daha akıllıcadır- pazarlamaları pazara hakimdir, onlardan öğrenebilirsiniz ve onların müşterilerine kendiniz kanıtlama fırsatı bulursunuz.
Rakibiniz için de işbirliği yapmak çekici olabilir, yeni, üstün teknolojiler üretip, ortak gücünüz sayesinde uzmanlaşıp, ekonomik ölçeklerini artırabilir, ürün hayat döngüsünü kısaltmak için yeni teknolojiler öğrenebilir (teknoloji paylaşımı ya da aktarımı sayeseinde) ve yeni pazarlara girebilir ya da mevcut pazarları yeniden şekillendirebilir.
Aynı pastanın farklı dilimleri için kavga etmektense birlikte yeni bir pasta pişirin ve herkes kazansın. Ancak unutmayın ki rakibiniz sizi de tatlı niyetine yemek isteyecektir. Riski göze alın ama ancak unutmayın ki risk almamak genellikle sonuç getirmez.
No comments:
Post a Comment