Friday, April 23, 2010

Kötü İçerikli Web İçeriği Nasıl Silinir


Yeni girişim fırsatları oluşturma doğrultusunda bence istenmeyen web içeriğini silecek yeni şirketlere ihtiyacımız var. Bu suçsuz kurbanlar ve şirketler hakkında kötü niyetle yazılmış yanlış haberleri silmek ve şirketinize ya da özel hayatınıza zara verecek bilgiler içeren basit hataları yok etmek olabilir.
Google Sonuçları Bir Girişimcinin Ölçeğidir makalesinden de hatırlayabileceğiniz gibi bu ögeler kariyerinizi öldürebilir. Kısa bir süre önce, bir Washington Post makalesinde anonim dedikoduların kolayca saldırgan yalanlara dönüşebileceği anlatılıyordu ve iftira atılan bir avukatın şu hikayesiyle başlıyordu:
"Phi Beta Kappa'dan mezun oldu, en popüler kanun dergilerinde yazıları çıktı ve kendi alanında en lider kurumlarda stajını tamamladı. Yale hukuk öğrencisi bu yaz iş için 16 firmayla görüştüğünde, sadece dört geri dönüş aldığı için endişelendi. Hiçbir iş teklifi almadığı için deliye döndü.
Doğrudan bir bağ kurması zor olsa da kadınyeni bir ün -iftira biçiminin kurbanı olduğunu düşünüyor: saldırgan içerikli online postalar ve sonsuza dek unutulmayacak kişisel saldırılar bir Google aramasının ucunda.
Özel bir araştırma kurumu olan Ponemon Kurumunun yaptığı bir Aralık araştırmasına göre, A.B.D işe alma elemanlarının neredeyse yarısının iş reddi için İnterneti kullandığını gösteriyor. Araştırma aramaların üçte birinin işi reddedecek bir içerikle sonuçlandığını söylüyor. Yasal işe alma piyasası oldukça çetrefilli."
İnternette ün-iftirası ciddi bir problem oldu ve ReputationDefender gibi bu konuya odaklanan ancak birkaç site bulabildim. ReputationDefender'ın misyonu internette kötü içerik araştırması yapıp müşterileri için bunu yok etmek.
ReputationDefender seçilen istenmeyen içeriği düzeltmek ya da tamamen silmek için uygun teknikler kullanan avukatları eğittiğini ve uzmanlaştırdığını söylüyor. Sürecin halen iş gücüne dayalı olduğunu ve çabalarının bazen sonuçsuz olabildiğini de kabul ediyorlar.
Gazete yazılarını ve mahkeme kayıtlarını silmek imkansız ve bunları silmeyi amaçlamıyorlar. Diğer saldırgan içeriklerin dokunulmaz olması için herkes Birinci Anayasa Değişikliği ilkelerine saygılı olmalıdır. Sadece takip mektupları göndermek ya da herkesi dava etmek de işe yaramaz.
Daha önceki bölümlerde de söylediğim gibi, Facebook gibi sosyal paylaşım siteleri şimdilerde en sık kullanılan internet siteleri. Ne yazık ki, başarısız ilişkiler ve genç kullanıcıların olgun olmayan kaprisleri kötü amaçla kullanılan yanları da olmaya başladı.
Yelp gibi diğer siteler işlerin incelenmesine odaklanıyor. Bu sitelerin çoğu anonim verilere izin verdiğinden, kötü niyetli insanların adil olmayan bir şekilde eleştiri yapmaları da gayet kolay. İnter insanlar için kolay bilgi elde etme platformu olduğundan, bir ya da iki olumsuz eleştiri yeni müşteri potansiyelini oldukça kötü bir şekilde etkileyebilir.
İstenmeyen içeriği silmede yardım almanın yeni girişimler için çok büyük bir fırst olduğunu düşünüyorum. Yeni teknolojinizi ve yaratıcılığınızı bilemeniz için bir yer. İnternetteki bu zararlıyı öldürmek için bunu bir avantaj olarak kullanın ve aynı zamanda başarılı bir iş kurun. Sizin daha iyi bir cevabınız var mı?

No comments:

Post a Comment