
Girişimcilik Lone Ranger'a göre bir iş değildir. Her girişim insanlarla etkili ilişkiler kurmayı ve sürdürmeyi gerektirir. Bu kişiler ortaklarınız, ekip arkadaşlarınız, müşterileriniz ve yatırımcılarınız olabilir. Bu geri dönüş vermek ve almak ve bunlardan ders çıkarmak anlamına gelir, özellikle olumsuz geri dönüşlerden.
"Uyuşmazlık" duyguyla karışmış bir geri dönüştür, değeri belirlemeyi çok zorlaştırır. Bir tarafın haklı diğerinin haksız olduğunu söylemek gibi ani bir çıkarım yapılmamalıdır. Bir tarafın geri dönüşü iyi yapmadığı ya da diğerinin geri dönüşü iyi almadığı ya da her ikisinin de gerçekleştiği varsayılabilir. Bu iki mod da yanlış ve verimsizdir.
Ne yazık ki konuştuğum çoğu girişimci rahatsız oldukları için geri dönüş yapmadıklarını itiraf etti. Diğerleri uyuşmazlıkla ya da olumsuz geri dönüşle baş edemediklerini, bu nedenle dinlemediklerini söyledi. Geri dönüş bu kadar öenmliyse neden hep göz ardı ediliyor? Neyin uyuşmazlık çıkardığına ve bunu nasıl önleyeceğimize, verimli geri dönüş alacağımıza bakalım:
- Geri dönüş" bilgisi" oluşturun, yargı ya da değerlendirme değil. "İyi" ya da "kötü" gibi kelimeler işin kalitesi ya da davranışın doğruluğu hakkındaki değerlendirmelerdir. "Dikkatsiz", "sadakatsiz" gibi etiketlemelerse bir kişin,n karalteri hakkındaki yargılardır. Çoğu kişi yargılardan hoşlanmaz, bu nedenle dinlemektense tepki göstermeyi tercih eder.
- Yansız dille yapılan tanımlamalar tanınmanızı sağlar. İnsanlar gerçek bir olayın zıtlaşmayan tanımlamalarıyla tanındıklarında dinlemeye ve değişimi düşünmeye eğilimli olur. Bilgiye ulaşamadıklarında uyuşmazlık yaşarsınız. Bildiğinize ve hak ettiğinize sadık kalın.
- İkinci el geri dönüş süreci zehirler. Çoğu girişimci diğer insanların yorumlarını kullanarak uyuşmazlık yaratır. Bu iki problemden kaynaklanır. Birincisi bu o şöyle dedi bu böyle dedi işi somut örnekler ve doğruluk payı içermez. İkincisi, geri dönüş ilk elden olmadığında insanlar savunmacı olurlar.
- Geri dönüş için uygun bir zaman ve yer belirleyin. Yaşıtlarınızın önünde ya da iş yetiştirmeye çalışırken geri dönüş almak utanç vericidir ve uyuşmazlık yaratabilir. Özel bir geri dönüş vermek istiyorsanız ve o kişinin dinleyecek vakti yoksa durum farklıdır.
- İşte verilen geri dönüş sadece işle alakalı olmalıdır. İş konularıyla ilgili sadaket ve dürüstlüğü özel ilişkilerin,zden yaptığınız gözlemlerle karıştırmayın. Her halükarda, bildiğiniz gerçeklere, kişisel gözlemlerinize bağlı kalın ve "her zaman" ya da "asla" gibi kesinliklerden kaçının.
- Dinlemeyi güçlendirmek için algılanan güç farklılığını en aza indirin. Daha az deneyimli ekip üyelerine verilen geri dönüştense üst düzety yöneticilere verilen geri dönüş dışarıdaki uzman ve danışmanlarca daha kolay fark edilir. Yeni çalışanlara ise geri dönüş, üst düzey yöneticilerce değil doğrudan yöneticileri ya da iş arkadaşlarınca verilmelidir.
Tüm geri dönüşler geliştirilmesi gereken şeylerle ilgili olmamalıdır. Herkesin iyi yapılan işler ve olaylar üzerinde pozitif destek almaya ihtiyacı vardır, bu herhangi bir geri dönüşe ters bakmamalarını sağlar. Aslında, çoğu psikolog insanların negatif destektense pozitif destekle çok daha hızlı ilerlediği görüşünden hem fikirdir.
Kendimizi asla diğer insanların bizi gördüğü gibi görmeyiz. Uyuşmazlık görürüz ve buna önemsediğimiz, değer verdiğimiz ve bizi rahatsız eden kendi standartlarımıza göre tepki veririz. Bunu ve yukarıda sıralananları anlayıp bir girişimci olarak tüm geri dönüşümlerin en önemlisi olan uyuşmazlıkla baş edebilmelisiniz.
No comments:
Post a Comment