Monday, April 12, 2010

Girişimler için En Kötü Durumlarda Hayatta Kalma Rehberi


En iyi hayatta kalma rehberleri size kötü durum senaryolarında başarısız olma ihtimallerinden nasıl kaçınacağınızı ve nasıl proaktif olacağınızı söyler. Tabi ki size zarar vermeden önce kötü durumun farkına varmalısınız ve pes etmeden önce harekete geçmenin tüm gizli yollarını öğrenmelisiniz.
Zorluklar, girişimlerin her şeyin belirsiz olduğu yeni bir durumla başlaması gerçeğinden kaynaklıyor. Ürün geliştirme, tüketicilerin ilgisini çekme, nakit yönetimi, insan kaynakları ve ofis prensipleriyle meşgul olma başta olmak üzere, her dönüşte bilinmeyenler vardır.
Bu konu üzerine sayısız kitap yazılmıştır. Bunlardan biri de David Borgenicht ve Mark Joyner tarafından kaleme alınan 'The Worst-Case Scenario Business Survival Guide' ( En Kötü Durum Senaryosu Hayatta Kalma Rehberi), bu makaleyi kısa bir giriş olarak düşünmelisiniz. Aşağıda benim perspektifimden hayatta kalmanızı tehlikeye düşürecek sık rastlanan sorunları göreceksiniz:
  • Sorun ve çözüm insanlardır. Muhtemelen bildiğim girişimlerin %80'i en aldatıcı olan insan kaynakları konularını buldular. Güvenilen ortaklar ayrılıyorlar, arkadaşlar düşman haline geliyor ve personel yönetimi ağır bir yük haline geliyor. Bazıları bir şirketi insanlar olmadan yürütebilseydik, girişimcilerin işinin daha kolay olacağını söylemekte.

  • Kaybedilmiş ya da amaçsız beklentiler. Her girişimde gördüğüm bir diğer sorun da yanlış beklentiler ya da beklentilerin hiç olmaması durumu. Gözden kaçırılmış dönüm noktaları takımın şevkini kırar, gerçek olamayan finansal planlar yatırımcılarla problemler yaşamanıza sebepler olur, satış ve pazarlamadan konuşurken her ürün geliştirme zaman dilimini ikiye katlamanız gerektiğini görürsünüz. Finansal planlarınız, zaman cetveliniz ve dönüm noktalarınızın gerçeklik testi için deneyimli bir danışman bulun. Ancak beklentileri belirlememek ya da yayınlamamak bir çözüm değildir; herkes kendi deneyimlerinden ya da deneyimsizliklerinden yola çıkarak farklı beklentiler belirler ve bu sizi hızla felakete sürükler. İlk aşamalarda 'esnek' amaçlar tavsiye edilmez.

  • Değişim için çok hızlı ya da çok yavaş olmak. İronik bir şekilde, değişimle ilgili olan girişimler ihtiyacı görmede ya da uygulamada çok yavaş davranırlar. Evet, bu sizin görüşünüz ve acımasız olmak iyidir ancak kör ya da inatçı olmayın. Madolyonun diğer yüzü felaket olabilir. Odağınızı belirleyin ancak planınızda değişiklikler isteneceğini önceden görün. Planınızın her üç ayda bir yeniden ön tahminini yapacağınızı kesinleştirin ve özür dilercesine değil gururla, takımızla değişiklikler hakkında konuşun.

  • Stratejik olarak cesaretsiz ve rastgele pazarlama. Rekabetçi liderliği elde edebilmek için, endüstri takipçisi olamazsınız. Girişimcilerin çoğu standart dağıtımı takip eder, standart ücretlendirme kullanır ve pazara vermek için tek ektra özelliklerine güvenirler. Bunun yerine, yeni medyada yaratıcı satış mesajları ve promosyonlarla, sert bir kampanyayı üstlenmelisiniz. Yeni bir şey yapmak için kriz halini beklemeyin. Fiyat kesintileri yerine artı değerler sunmanın yollarını arayın.

Sonuç olarak, en kötü durum senaryolarından kurtulabilen girişimciler en kararlı ve pozitif düşünceye sahip olanlardır. Deneyim size yardımcı olur, yani hayatta kaldığınız her kötü durum sizi bir diğeri için daha güçlü hale getirir. Tüm olasılıklara rağmen, başarızlığın bir seçenek olmadığına inanırsanız, başarıyı elde edebilirsiniz.

No comments:

Post a Comment